24. februar 2014

Hello Kitty Bukse


Når det kommer ønsker om ullklær til niesene er jeg ikke tung å be. Denne gangen var det eldstemann som trengte en ullbukse til barnehagebruk. Hva er vel mer perfekt enn en bukse i rosa og lilla med Hello Kitty på rompen? Kanskje ikke den buksen mammaen ønsket seg mest - men til barnehagebruk er det lov å være litt kommersiell! Særlig når en kan glede en 3,5åring så mye! Buksen ble overlevert sammen med Petra-luen, og pakket opp før barnehagen en morgen. Det var en strålende fornøyd jente som facetimet meg før hun gikk i barnehagen for å vise frem antrekket sitt.



Buksen er strikket etter Smoochie sin oppskrift som selges her. Buksen er strikket i ulike rester fra Drops Karisma og Sandes Smart på pinne 4, i størrelse 2-3 år. Jeg har lagt inn ekstra god lengde i beina, så forhåpentligvis holder den utover høsten også. Buksebein er vanligvis et kjedelig prosjekt, og buksen godgjorde seg en god stund i strikekkurven før den ble ferdig (det er rart hvordan noen prosjekter frister mye mer enn andre i perioder). Men når jeg først kastet meg over beina med magic loop, synes jeg lengden vokste raskt frem! Jeg synes også at striper har en magisk effekt som gjør at ting vokser raskere enn ellers.

1 kommentar:

  1. Kjempesøt bukse! Lagret oppskriften jeg, så blir det kanskje strikket en slik til et av mine hello-kitty-tantebarn:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...