15. juli 2014

Solskinnsdrakt


Jeg har opptil flere ganger skrytt hemningsløst over all strikkeinspirasjonen som florerer på Instagram, og i dag gjentar jeg det nok en gang. Jeg vil tippe at ca 90 % av prosjektene mine er inspirert av andre instragrammere, og jeg skal ikke legge skjul på at jeg enkelt kan kaste meg på en strikkebølge. Tidlig i vår oppdaget jeg de 3 flinke strikkejentene @panda_mr, @frida_bre og @madebysiri. Bildene de legger ut av strikkeplaggene sine er utrolig flotte og delikate, og mange av plaggene er fra egne design. Rett før sommeren lanserte de nettstedet Paelas, hvor de selger oppskriftene sine. Det kommer stadig nye oppskrifter, så her anbefales det å følge med! Mer om Paelas kan du lese om her på Woolspire
En av oppskriftene til Paelas er Solskinnsdrakten. Den var blant de første oppskriftene som ble lansert, og kom raskt på pinnene her hjemme. Den var enkel å strikke, og kom ganske raskt av pinnene igjen også, det har bare tatt lang tid å få tatt bilder og få de ut på bloggen. Drakten er strikket i Drops Cotton Merino – et blandingsgarn av ull og bomull. Mykt å strikke med, og forhåpentligvis et svalt sommerplagg som også kan brukes utover høsten med strømpebukse og body under. Lillafargen er skikkelig flott, med en lett melering i fargen som ikke helt kommer til sin rett på bildene. Drakten er strikket i str 1 år med knapper i skrittet Jeg elsker virkelig vingene som er strikket på skuldrene – de er utrolig søte og jeg synes de gjør hele plagget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...