21. juli 2014

Islenderen Frost

Den eldste niesen min har lenge vært veldig opptatt av at jeg strikker. Kanskje ikke så rart med alle de luene og plaggene som er blitt strikket til henne de siste årene. Når hun kommer på besøk er hun alltid borte i strikkekurven og titter, og lurer på hva jeg strikker på. En gang hun var innom før sommeren la hun inn et ønske på en genser – en rooooosa genser. Og når strikkeønskene kommer fra 3ogethalvtåringen selv, er ikke strikketante tung å be.
Rosa garn ble kjøpt inn på Dropssalget i Mai, og etter at flere Islendere dukket opp i Instagramfeeden min bestemte jeg meg heller for å strikke en genser med mønster. Etter å ha søkt på Ravelry og Pinterest falt valget på “Frost”. Genseren er strikket i Drops Nepal i størrelsen 4 år, med en littkortere hals enn det oppskriften sier. Jeg måtte så vidt begynne på det 5 nøstet med rosa, ellers gikk det med 2 nøster hvit og ett nøste grå. Genseren er lettstrikket, og på pinne 4,5 gikk det fort unna da vi var på bilferie forrige uke. Rosafargen er en prinsesse verdig, og mottakeren selv ble storfornøyd! 
I helgen hadde vi med oss niesen på overnattingstur på Fløyen. Tidligere i sommer åpnet det en litt spesiell hytte der oppe, TubaKuba, som lånes ut gratis gjennom Grønn Etat. Vi var kjempe heldige med været, og det var litt av en opplevelse både for store og små. Hytten har en fantastisk beliggenhet med utsikt over Bergen, og en skikkelig stilig utforming – inngangen er en tunnel utformet som en tuba. Jeg benyttet muligheten til å få knipset noen bilder av genseren i bruk, selv om det var alt for varmt til å ha den på utenom til bildene.





Og når man er lei av å bli tatt bilde av er det kjekt med en onkel som vil tøyse litt... :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...