30. juli 2014

Lille Frøken Seilergenser


Lille Frøken Seilergenseren har florert på både blogger, facebook og instagram i vår. Etter at jeg strikket Kjapt Herresett var jeg fornøyd med at jeg hadde rundt 100 gr Pickles Merino Tweed igjen – akkurat nok til en genser i str 2 år!  I stedet for Pickles Angora på stripene, har jeg brukt Pickles Silk Mohair som jeg hadde liggende fra garnbyttet arrangert av Woolrocks i fjor høst. En skikkelig restegarnsgenser med andre ord! Min egen versjon ble påbegynt i mai, like før nakken begynte å krangle med meg, så den har tatt lang tid å få av pinnene, til tross for at genseren i seg selv er et kjapt prosjekt. Heldigvis er det noen måneder før den er passelig til 1åringen. 

Genseren er et av mønstrene til de flinke Picklesjentene, som du finner her. Om du søker på instagram finner du utallige nydelige varianter av genseren. Det finnes så utrolig mange flotte kombinasjoner av farger! Jeg liker skikkelig godt kontrasten mellom de to garntypene, og uttrykket det røffe tweedgarn mot det mykeste pusete mohairgarnet gir genseren. Genseren finnes også i voksenversjon, og garn til en frøken seilergenser til meg selv er allerede kjøpt inn, og ligger klar til å bli høstegostrikk.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...