21. august 2014

Fanalue


Det går visst litt tid mellom innleggene for tiden! Ferien er over for vår del, og vi har komt oss i gang med hverdagen igjen. Det har vært travle dager med lite tid til strikking. Den strikketiden jeg har hatt har blitt brukt på å starte nye prosjekter fremfor å fullføre alle de som ble påbegynt i løpet av sommeren. Nå har jeg inngått en avtale med meg selv om å fullføre minst halvparten av det som ligger i strikekkurven før jeg legger opp til noe nytt! Sommerens plan om å bruke garn fra lageret har gått strålende – ingen nye garnkjøp i juli! Jeg prøver å fortsette med det fremover så langt det lar seg gjøre. Det er litt godt å rydde plass i skuffene til nye garnkjøp, og ikke minst få strikket alt det man har planlagt å strikke tidligere. Det er bare ikke alltid like lett å ikke la seg friste av nye oppskrifter og diller.  
Denne fanaluen ble lagt opp med restegarn etter fanajakken, Drops Baby Merino. Oppskriften fant jeg i samme hefte; SandnesGarn “Klassikere 0-4″. Også denne oppskriften var beregnet på litt tynnere garn, så jeg har fulgt str 9-12mnd. Sitter perfekt på den lille søte! Pappaen mente kanskje de hadde nok luer etterhvert – men mammaen var heldigvis enig at man aldri får nok luer, særlig ikke når de matcher andre plagg! Det er fortsatt en god del garn igjen, så jeg må se om jeg finner noe annet lurt jeg kan bruke det til.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...