17. mars 2014

Lue med øreklaffer


I helgen var min lille niese på 3,5 år på overnatting. Hun har den utroligste fantasien, og forteller så mange skrøner at jeg tror ikke jeg gjorde annet enn å smile og le mens hun var her. Vi har kost oss masse, og lørdag formiddag var det såpass opplett at vi fikk oss en luftetur på lekeplassen. Gleden var stor da vi kom tilbake og hun oppdaget blomstene i hagen. Hun er veldig opptatt av blomster for tiden, og var lykkelig da hun fikk lov å plukke noen av de. Noen av blomstene åpnet seg når de kom i vann - "se tante så vakre de blir!" 

 




Da hun kom på fredag låg det klart en lue med øreklaffer og en hals fra Marte Helgetun til henne. Luen er fra oppskrift i boken "I all enkelhet". Jeg liker luene kjempe godt, og dette er vel den fjerde eller femte som strikkes. Jeg har sett mange strikke luene i alternativer til orginalgarnet på instagram, og har lenge hatt lyst å prøve ut Drops Nepal. Første forsøket ble fryktelig stor og jeg skjønte ikke hva som var gått galt. Tilslutt oppdaget jeg at jeg hadde brukt pinne nr 6 i stedet for nr 5 - det gav overraskende stort utslag på størrelsen! 

Luen er strikket i str 4 år, og jeg synes fortsatt den ser veldig stor ut, og hun har nok noe å vokse inn i de neste årene. Det går greit når man knyter den igjen, og mottakeren ville ikke høre noe om at den var for stor. Hun var godt fornøyd til tross for at den ikke var rosa, men lilla. Jeg kommer nok til å prøve meg igjen i størrelsen under, jeg synes det er ille at hun skal ha en lue som sklir ned i øynene - og så får jeg brukt opp de siste restene jeg har liggende også. Vinn-vinn!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...