27. mars 2014

Kosesokker


Deilige, myke kosesokker strikket til meg selv! Kjempe delige å ta på seg på kvelden når man sitter i sofaen og strikker eller ser på TV. De varmer føttene godt, og samboeren har gløttet misunnelig bort på de flere ganger når vi har sittet i sofaen sammen. Sokkene er strikket etter oppskrift fra Garnstudio. På tjukke pinner og i garnet Eskimo, var dette et raskt prosjekt – en sokk var ferdig i løpet av en kveld. Dette er mitt første sokkeprosjekt, og jeg har overkommet min store skepsis mot hæler – håper bare at andre varianter går like greit.
Jeg strikket en litt kortere versjon enn oppskriften siden jeg bare hadde fire nøster liggende. Det gikk med i overkant av tre nøster, så jeg kunne trygt lagt til enda mer lengde – det er alltid så vanskelig å beregne når man gjør endringer! Garn er allerede kjøpt inn til enda et par – denne gangen med riktig lengde helt opp til knærne, og så tror jeg at det blir enda finere om jeg strikker rettmasker under foten i stedet for vrangmasker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...