30. mars 2014

Luedilla

Jeg har lenge hatt lyst å strikke disse hjelmluene, eller djævellue som det heter, etter oppskriften til Lene Holme Samsøe i heftet Babystrik på pinde 3. Når jeg først var i gang ble det ikke bare en – men to luer som kom seg av pinnene! Den blå er strikket i Drops Alpaca, mens den lilla er strikket i Drops Alpaca Silk. Den lilla luen er strikket i samme farge som hekla-kanten på dobbelt radet jakke  – den lille prinsessen må jo matche litt! Luen satt utrolig fint på hodet – og blir nok god å ha nå som det blir litt varmere i luften.
Oppskriften er enkel å følge, og jeg liker at luen strikkes rundt i motsetning til andre hjelmluer jeg har strikket tidligere. Hullsoningene er utrolig dekorative, men jeg synes de kommer litt bedre frem i Alpaca Silk enn det rene alpaca-garnet. I stedet for å strikke snoren frem og tilbake har jeg strikket en icord-snor. Det er veldig enkelt, og jeg synes det i mange tilfeller gir et bedre resultat. Denne videoen fra garnstudio viser det veldig greit!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...