25. oktober 2015

Villsauene på Runde


Ann Myhre, aka Pinneguri, har mange flotte jakkemønstre til både voksen og barn, og jeg har lenge hatt lyst å prøve meg på et av disse. Jeg synes Villsauene på Runde er et ekstra morsomt mønster, sauene er akkurat passe snåle til at de er morsomme og søte - særlig på en barnejakke! Jakken er en av prosjektene mine fra bloggtørken i vår, og ble strikket i 2-års gave til den minste niesen. Jeg har sagt det før, men disse jentene blir alltid overlykkelige over strikkedepakker, og er flink å vise takknemlighet. Jakken ble røsket ut av gaveesken til et lykkelig utrop "Miiiiin!", og kom raskt på utenpå prinsessekjolen til tross for det varme været. Lite kan gjøre en strikker mer glad! 

Jakken er strikket etter størrelsen 3 år, men er ikke for vid så den sitter godt på 2-åringen med god lengde på både armer og bol til å vokse seg inn i. Jeg har brukt Hifa Hjertegarn, som har godgjort seg i garnlageret siden et besøk på fabrikken i fjor. Mykt og godt, og i friske jentefarger!  Dette er et superwashbehandletgarn, noe jeg ofte føler er tryggest til gavestrikk. Klippekantene har jeg skjult med et rosa silkebånd med kyr, så er flere deler av bondegården representert!

Mønsteret til jakken kan kjøpes på Ravelry.




Et bilde av Frøken Fjong fra Instragram :) 

3 kommentarer:

  1. Den ble fin! Og så moro med et kubånd inni!

    SvarSlett
  2. Så herlig fin, og alltid kjekt når gaver faller i smak :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...