20. november 2014

Bella

Bella har florert på både blogger og Instagram helt siden Lene Holme Samsøe ga ut de populære heftene sine “Børnestrik på pinde 3 1/2-4″ og “Babystrik på pinde 3- 3 1/2″. Bellamønsteret har ligget på strikkelisten min helt siden heftene kom i hus i fjor, og endelig klarte en Bellajakke å komme seg på pinnene! Jakken er strikket i Silja superwash fra Gjestal i en litt mørkere grå enn det som kommer frem på bildene. Jeg synes ikke mønsteret helt kom til sin rett i den fargen og garnet, men det ble en søt liten jakke til tross, særlig med de rosa perlemorsknappene formet som hjerter!
Jakken er strikket i størrelse 2 år, men istedet for å strikke frem og tilbake valgte jeg å legge til 5 masker på mønsteret, og strikke rundt. Jeg kan virkelig ikke fordra lange omganger med vrangmasker, og valgte å heller driste meg på oppklipping for første gang helt alene. Det var nervepirrende når det stod på, særlig klippebiten, men det gikk overraskende fint! Det finnes så mange fine veiledere der ute å blogglandia å støtte seg på, og etter å ha gjort det samme med retrojakken som nylig kom av pinnene også, føler jeg at jeg har kommet over monteringsbaugen.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...