10. oktober 2014

Artig Skrue-hettelue

Jeg lider for tiden av et syndrom hvor jeg stort sett bare starter på nye prosjekter uten å fullføre det som allerede er på pinnene. Strikkekurven flyter over av halvferdige og nye prosjekter, noe som bidrar til lite bloggmateriale for tiden. Jeg har alltid hatt behov for flere prosjekter på pinnene, og har ulike strikktøy til forskjellige anledninger og humør. Men nå tror jeg at jeg har slått ny rekord på antall uferdige strikketøy (tør forøvrig ikke gjøre en opptelling), og det er lagt ned forbud mot å starte noe nytt til det er bedre plass i strikkekurven! 
I mellomtiden får jeg vise frem denne restegarnsfesten av en lue. Artig skrue-hettelue har jeg strikket tidligere, og har fått gode tilbakemeldinger om at den sitter godt på hodet. Nå håper jeg denne skal varme en liten barnehagejente utover høsten. Hele luen er strikket i dobbel Drops Extra Merino Fine, og blir derfor litt større i størrelsen enn om den er strikket i orginalgarnet. Det ble en ganske fargerik variant for å få brukt opp en del rester fra lageret! Oppskriften er fra Pickles, og ligger gratis her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...