15. juni 2014

Mariusgenser


Årets påskestrikk var denne Mariusgenseren med rund sal. Den har ligget ferdig helt siden påske, men mottakeren hadde ikke 1årsdagen før denne uken, og siden mammaen er innom og sniker innimellom har jeg ikke kunne vise den frem før nå. Genseren er strikket etter størrelse 1 år, men med god ekstra lengde i både bol og ermer. Det blir nok en god genser å ha til høsten når snuppa skal begynne i barnehagen. 
Jeg har et mål om å ikke kjøpe nytt garn til hvert prosjekt, og prøve å bruke mest mulig fra lageret (selv om det ikke alltid er like enkelt –  det kommer mer inn enn det går ut for tiden). Jeg hadde 4 nøster Østlandsgarn i en skikkelig flott lilla-farge liggende som jeg bestemte meg for å bruke til denne genseren. Kjekt å få de ut av lageret – for det blir ikke kjøpt igjen! Jeg synes garnet var kjempe tungt å strikke med, og hadde utrolig lite glid på pinnene. I tillegg synes jeg at genseren ble ganske stiv, men etter en runde i maskin myknet den i hvert fall litt. Halskanten er strikket i en lys rosafarge som ikke kommer så godt frem på bildene.
Restene fra genseren ble strikket opp i to par barnehagevotter. Disse har jeg lest mange gode ord om på ulike blogger tidligere – og håper de blir gode å ha til høsten. De har langt skaft, og skal sitte godt på hånden samtidig som de er fleksible og gode i bruk. Oppskriften på vottene finner du her



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...