6. januar 2013

Space Invaders II


2013 har startet med å bytte ut strikkepinnene med hammer, sparkelkniv og malerkost. Rett før jul kjøpte vi oss rekkehus og det er mye som må gjøres i tiden fremover. I mellomtiden får jeg fortsette å vise frem julegavene jeg strikket før jul.


Space Invaders luen til Arne og Carlos er populære gaver. Denne gangen valgte jeg å strikke luene i Smart, da jeg synes den forrige luen ble litt stor og baggy. Har fulgt samme fremgangsmåte som jeg brukte for Islenderluen. Da sitter luen litt tettere inn til hodet i tillegg til at den blir av tynnere kvalitet enn de som er strikket i Freestyle.

3 kommentarer:

  1. Fine luer! Jeg har også strikket mange av dem. Nå har jeg fått en forespørsel om å strikke en Arne & Carlos-lue til ei ti år gammel jente som ønsker seg en kopi av farens lue. Jeg tenkte å strikke den i Smart. Hvor stor blir forskjellen i størrelse?

    SvarSlett
  2. Ja de er så kule! Har akkurat felt av en til på bestilling fra mannen - han er misunnelig på at jeg strikker til alle andre! Jeg har fulgt maskeantall fra andre luer som strikkes i smart og brukt Arne og Carlos mønsteret - 108 masker for dame og 120 for menn,for barn brukes det 96m 2-4år, 102m 6-8 år og 114m for 10-12 år. Klart det er viktig å matche faren når han har så stilig lue =)

    SvarSlett
  3. Takk for svar! Må prøve meg fram ettersom det ikke er dette mønsteret, men den med reinsdyrene, og det mønsteret lar seg ikke så lett tilpasse.

    God helg :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...