16. desember 2012

Lykke i skogen lue


I helgen har det vært full luestrikking for å få ferdig flere julegaver. En av luene jeg har strikket er denne med "Lykke i skogen" mønsteret. Synes dette mønsteret er fantastisk og passer perfekt til lillebroren til A! 


Jeg har tatt utgangspunkt i dette vottemønsteret. Luen er strikket i Mor Aase Superwash, under et nøste av hver farge gikk med. For å passe til lillebroren har jeg lagt opp 104 masker på pinne nr 3 og strikket en ribbekant på 8 omganger. Deretter har jeg byttet til pinne nr 3,5. Mønsteret Ble tilpasset slik at jeg fikk plass til 4 repitisjoner. 


Etter mønsteret var ferdig har jeg felt etter følgende metode:
1p: 11r 2 sammen, 2 pinner uten felling
*4.p: 10 r 2 sammen, 1 pinne uten felling * repetert med én mindre rett før felling frem til *4r 2 sammen* deretter felt på hver pinne.

Jeg synes det er riktig god stemning mellom disse to søte elgene, så det blir mitt bidrag til Pinnekrokens Desemberutfordring med temaet "Stemning"!

4 kommentarer:

  1. Ja, det skal ikke stå på stemninga der i skogen ;)

    Takk for bidraget til Pinnekrokens Stemningsutfordring!

    Hilsen Eirin
    -Pinnekroken-

    SvarSlett
  2. Hvilken størrelse er det på lua her?

    SvarSlett
  3. Jeg har kun lagt opp 104 masker så denne er litt liten - men i tilsvarende garn har jeg tidligere brukt 108 masker i damestr til meg selv og 120 i herre. =)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...