2. januar 2015

Marius


Til jul strikket jeg matchende mariusgensere  og luer til niesene. Både genseren med rundsal og luen er strikket etter oppskrift fra Mariusboken. Marius har vært i vinden en god stund nå, og har vært på pinnene flere ganger de siste årene, men jeg har ikke klart å bli lei enda. Det finner stadig veien til pinnene, og en mariusgenser til meg selv står på strikkelisten for 2015. Mønsteret er fint, setter seg fort i fingrene og så liker jeg det ekstra godt i andre farger enn orginalfargene! Genserene er strikket i Drops Alpaca, et garn som er tynnere enn orginalgarnet. Jeg var ikke helt fornøyd underveis, og synes det strikket ganske ujevnt, men det ble heldigvis litt bedre etter vask. Neste gang vil jeg nok gå ned en pinnestørrelse når jeg strikker med Drops Alpaca, og heller følge en oppskrift som er beregnet på Sisu.

Jentene var veldig fornøyd med genserene sine, og de fikk seg en luftetur i det nydelige været vi hadde første juledag – tenk at under et døgn senere var hele landskapet dekket av et deilig tjukt lag med snø! Vi har hatt noen kjempe flotte romjulsdager med snø og godt vær, og har virkelig fått ladet opp til et nytt år. Romjulsstrikken er allerede felt av, og årets første prosjekt er komt på pinnene. Jeg gleder meg til et nytt strikkeår, og setter veldig pris på alle dere som titter innom og legger igjen spor i kommentarfeltet. Det er utrolig hyggelig og inspirerende!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...