18. januar 2015

Lue med øreklaffer #7


Jeg har ikke helt oversikt over hvor mange luer med øreklaffer jeg har strikket tidligere, men jeg tror dette er nummer 7 eller 8 i rekken. Oppskriften til Marte Helgetun er blitt en soleklar favoritt, både hos meg og blant mottakerne, og ender derfor fort på pinnene når jeg trenger en kjapp lue til en gave. Luen fnnes i både barne– og babystørrelse, i to forskjellige hefter. Noen av de tidligere utgavene jeg har strikket kan du se her, her, her og her.

Denne luen og halsen er strikket i størrelse 2 år fra heftet “I all enkelhet”. Denne gangen strikket jeg med dobbel tråd Drops Baby Alpaca Silk. Det ble et veldig fint resultat med dette garnet, jeg synes særlig fletten kommer fint frem, men jeg tror kanskje det ble en litt romslig 2 årsstørrelse på luen. Litt å vokse i med andre ord! Luen og halsen ble gitt bort til jul sammen med Bella jakken jeg strikket i høst, og fargen var valgt ut for å matche knappene på jakken.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...