11. desember 2014

Diamond Kerchief Cowl

Innimellom julegavestrikk har jeg tatt meg tid til litt egostrikk også. Jeg trengte en tynn hals som kunne passe til en jakke jeg har med høy krage. Jeg falt helt for Diamond Kerchief Cowl da jeg trålte Raverly for en passende oppskrift. Halsen er formet som en trekant foran slik at den varmer godt, og er smalere bak slik at den ikke blir klumpete – perfekt til bruken jeg hadde tenkt! Diamantmønsteret er en fin detalj som gjør litt ut av seg.
Oppskriften er fra KnitPicks, som du finner her. Jeg har strikket i Abuelita Tjukk Merino, kjøpt på Pickles da jeg var i Oslo tidligere i høst, med netopp en egohals i tankene. Det gikk med rett under 100gr, og jeg har et nøste til i samme farge som jeg tenkte å strikke votter av, men det må nok vente til romjulen. Jeg regner med at strikkepinnene går varm hos de fleste strikkere i disse dager. Jeg hadde et mål om å begynne tidlig med gavestrikken i år, og unngå stresstrikk lillejulaften og halvferdige plagg under juletreet. Jeg ligger greit nok an, og jeg regner med at alt rekker å bli ferdigstilt, men om jeg blir ferdig med alt jeg har planlagt før lillejulaften gjenstår å se! I det minste holder jeg meg varm når jeg må ut å handle de gavene som ikke skal strikkes.   



Jeg slenger med et bilde fra Instagram av halsen i bruk - følg med gjerne der! @strikkeganga 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...