24. februar 2013

Marius lue


Det er blitt mye luestrikking i det siste - men det er enkle og greie prosjekter som ikke krever for mye tenking og konsentrasjon. I disse oppussingstider er det blitt godt å koble ut med en lue etter en lang dag!


Det siste lueprosjektet er en Marius-lue i et av luemønstrene fra den store Mariusstrikkeboken - en av mine yndlingsbøker for tiden! Luen er strikket i både Smart og Mor Aase Superwash, som begge har samme strikkefasthet. 
Har ikke helt bestemt meg om jeg er fornøyd med fasongen på luen enda - jeg synes den ble litt lang bak uten at selve luen ble ordentlig baggy, og er ikke helt fornøyd med måten den  legger seg på hodet. Men jeg er fornøyd med fargene og den får stadig luftet seg!


1 kommentar:

  1. Fin lue! Liker at den er enkel i fargevalget og litt baggy ;)

    En flott uke videre til deg.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...