4. november 2012

Marius sitteunderlag

 

Jeg er glad i å være på tur, og synes at noe av det kosligste med turen ofte er pausene hvor man setter seg ned for å nyte utsikten med en liten matbit og kakao i koppen. Særlig om høsten og vinteren når det er kaldere ute er det deilig med et mykt og varmt sitteunderlag å hvile rompen på.  

 

Dette sitteunderlaget med Mariusmønster har jeg strikket dobbelt i Fritidsgarn og tovet i vaskemaskinen.   


Jeg la opp 160 masker på rundpinne 5.5 og begynte øverst på Mariusmønsteret. Jeg strikket rundt og fulgte mønsteret helt til det ensfargede blå. Deretter strikket jeg blå til arbeidet målte ca. 44 cm, masket sammen den nederste kanten og sydde sammen den øverste. Måtte ha den to runder i vaskemaskinen på 40 grader før jeg var fornøyd med tovingen. 

3 kommentarer:

  1. Dette ble kjempefint! Strikker på et sitteunderlag selv, men det har bare striper.

    SvarSlett
  2. Hei, å takk for koselig besøk inne hos meg. Skulle legge meg til hos deg, men finner ikke noen steder å legge seg til som følger?? Har jo lyst å følle med hva du gjør. Om det er jeg som ikke ser ber jeg om unnskyldning, men om du ikke har, så er det bare å gå in på gadgets i utforming så finner du det :) Sikkert mange som vil følge deg :)

    SvarSlett
  3. hvor mye garn brukte du?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...