23. oktober 2012

Samle strikkeinspirasjon med Pinterest

Omsider har jeg oppdaget Pinterest og fått opprettet en konto. Jeg har lenge hørt prat om dette, men aldri tatt meg tid til å sette meg inn i hva det faktisk er for noe og hvilke muligheter det gir.

Kort fortalt er Pinterest en side hvor du kan samle bilder og inspirasjon fra andre nettsider. Bildene du samler kan kategoriseres i ulike mapper etter eget ønske, kalt "boards". I tillegg kan du følge andre brukere og få tilgang til deres inspirasjons-boards.


Når du oppretter en konto på Pinterest, installerer du også en knapp som legges til på verktøylinjen i browseren din hvor det står "Pin It". Når du er inne på en side og ser et bilde du liker kan du trykke på "Pin it"-knappen for å lagre bildet på Pinterest kontoen din. Pinterest kan også installeres som app på både mobil og nettbrett.

Når du åpner kontoen din kan du velge om du vil se alle bildene du har "pinnet" under ett, eller kategorisert på "boards". Når du går inn på et enkelt bilde linker det tilbake igjen til nettstedet hvor du fant bildet. Dette er rett og slett en genial og oversiktlig måte å samle inspirasjon og oppskrifter på. Jeg ser ofte bilder og oppskrifter som jeg liker, men finner sjeldent tilbake til dem igjen når strikkepinnene er klar for nye prosjekter. Nå har jeg alt samlet på én plass - og det beste av alt er at det er superenkelt å bruke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...