16. september 2012

Sammenmasking

I vår begynte jeg på en Mariusgenser til A. Med godt mot strikket jeg bolen og ermene, men hadde en mistanke om at genseren ble for liten i størrelsen. Det tok derfor lang tid før jeg kom meg til mamma for hjelp med montering. Jeg fikk god hjelp til klipping av ermehull, og satt meg ned hjemme med sammenmaskingen og strikking av hals. Siden halsen ble felt av for stramt og sammenmaskingen fikk et så som så resultat har genseren lenge blitt liggende umontert.

I helgen samlet jeg nytt mot og tok frem genseren for å å rekke opp halsen og gi sammenmaskingen et nytt forsøk. Gang på gang fikk jeg en stygg kant på sammenmaskingen. Etter å vært innom et flertall blogger for tips hadde jeg gitt opp hele genseren. Men, sta som jeg er måtte jeg gi det ett siste forsøk, og var innom Pickles sin side hvor jeg fant en kjempe god tutorial på sammenveving. Denne filmen ble redningen og vesntre skulder er sammenmasket! Nå venter jeg på en ny ladning motivasjon slik at genseren også får en høyre skulder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...